αναδυόμενο παράθυρο


Click Like

Powered By Blogger Widgets

Παρασκευή 1 Μαΐου 2015

Claass Arnaud

Ο Arnaud Claass, γεννημένος στο Παρίσι το 1949 , είναι φωτογράφος και θεωρητικός της γαλλικής φωτογραφίας.


Μετά τη μελέτη της μουσικής αποφάσισε το 1968 να αφιερωθεί στη φωτογραφία . Εργάστηκε κυρίως στις Ηνωμένες Πολιτείες μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του '70 , ζώντας από την αναφορά, την οποία προοδευτικά στρέφει προς ένα πιο προσωπικό έργο. Βασισμένο σε μια φωτογραφία της περιπλάνησης, εμπνευσμένο από τον Robert Frank, Walker Evans, ο Χάρι Κάλαχαν και άλλους δασκάλους της Ευρωπαϊκής νεωτερικότητας, όπως ο Henri Cartier-Bresson , ανέπτυξε την ιδέα της φωτογραφικής σειράς, η οποία οδηγεί σε όλα τα αναποδιά, το οποίο παρουσίασε στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (Κέντρο Γιώργος Πομπιντού) το 1979, κατόπιν πρόσκλησης του Pierre de Fenoÿl και Alain Sayag.

Στη συνέχεια λειτουργεί μια επιστροφή στην ιδέα του τοπίου στη φωτογραφία. Στη συνέχεια, το έργο του παίρνει μια πιο στενή στροφή: αναπτύσσεται καθ 'όλη τη δεκαετία του 1980 μια πρακτική την πιο προσεκτική οπτική διαθεσιμότητα για τις ιδιοτροπίες του άμεσου περιβάλλοντός του, στο σπίτι ή ταξιδεύετε (σειρά Συνέχειες, σιωπές, παιδική ηλικία). Η σειρά Précaire (1992-1996) θεωρεί την ευθραυστότητα των πραγμάτων και αντικειμένων.

Το επόμενο σετ, Patience (1997-1998) αποκαθιστά το περιβάλλον στη Νέα Υόρκη, των οποίων οι πτυχές κατακλύζονται ως ένα είδος πνευματικού χώρου.

Μετά το τέλος της δεκαετίας του 1990, γύρισε στο χρώμα, εστιάζοντας πάντα στα παιχνίδια της πιο άμεσης φωτογραφικής αντίληψης: σειρά RAM, Optimal Night, τοπική ώρα, τα οποία είναι, εκτός από τις εκθέσεις, τόσα βιβλία στα οποία οι εικόνες διασταυρώνονται με τη γραφή του.

Από το 2009, συνθέτει κολάζ, όπου οι φωτογραφίες του είναι κοντά σε εικόνες ή κομμάτια κειμένων από εφημερίδες, εγκυκλοπαίδειες και άλλα έντυπα.

Έργα του υπάρχουν σε πολλές δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές, συμπεριλαμβανομένου του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, το Ευρωπαϊκό Σπίτι της Φωτογραφίας , το Εθνικό Ταμείο Σύγχρονης Τέχνης, το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (Τόκιο), το μουσείο Χιούστον Καλών Τεχνών, Ινστιτούτο Τέχνης του Σικάγου, Κέντρο Δημιουργικής Φωτογραφίας (Πανεπιστήμιο Αριζόνα).

Παράλληλα, το 1979, Arnaud Claass άρχισε να δημοσιεύει θεωρητικά κείμενα, όπου ανέπτυξε μεταξύ άλλων κρίσιμων της barthésiennes κατηγορίες της φωτογραφικής ανάλυσης, καλώντας τους να δουν το έργο του φωτογράφου που Michel Frizot αποκαλεί " πρακτική εξημέρωσης πράξεων ". Συμμετέχει στην περιπέτεια Cahiers de la Photographie που δημιούργησε ο Gilles Mora, ο Denis Roche, ο Claude NoriΖακ Clayssen ... Από τότε, συνέχισε να διερευνήσει τη μοναδικότητα του μέσου (ένας όρος που είπε είναι να επαναπροσδιορίσουμε και να μην καταστείλει) και μερικώς αυτόνομη ιστορία. Αν αρνείται την ιδέα του «ουσία» της φωτογραφίας, που αντιτίθεται επίσης την ολοκληρωτική διάλυση των εικαστικών τεχνών, αλλά ενδιαφέρεται για τον αριθμό των καλλιτεχνών που χρησιμοποιούν γενική διαλείπουσα. Προσβάλλει κυρίως την νοησιαρχική ψευδαίσθηση διαδεδομένη στους «φωτογράφους καλλιτέχνες» ότι η φωτογραφία θα μπορούσε να μειωθεί σε ένα απλό «εργαλείο», υπενθυμίζοντας ότι ελέγχουν σε μεγάλο βαθμό τις γραμμές και την αίσθηση των κατασκευών που ή όποιος πιστεύει ότι τον ελέγχει. Συχνά παραθέτει τη διάσημη παρατήρηση του φωτογράφου Charles Harbutt:.

Διετέλεσε συντονιστής καθηγητής στην Εθνική Σχολή Φωτογραφίας από τη δημιουργία του το 1983. Εκτός από τη δική της διδασκαλίας του, κάλεσε ένα μεγάλο αριθμό προσωπικοτήτων σε μια σειρά του ανοίγματος των πιο «κρύο» αισθητικής στην αναφορά του πολέμου, το πιο στοχαστική στις πιο υπαρξιακή πρακτικές: Lewis Baltz, Lynne Cohen, Stanley Greene, Dolores Marat, Victor Burgin, Άννα Fox, Stéphane Duroy, Luc Delahaye, Marc Trivier, Claire Chevrier, Jean-χριστιανική Bourcart, κτύπησε Streuli, και ως κριτικοί ή θεωρητικοί Bernard Lamarche-Vadel, Régis Durand, Loïc Malle, Geoffrey Batchen ... Κατείχε αυτή τη θέση στην ENSP / Arles μέχρι το 2014.

Αν Arnaud Claass την αμηχανία της για ορισμένες μορφές της ειδωλολατρίας για τις νέες τεχνολογίες, την άρνηση της πραγματικότητας και συχνά απολυμαίνονται φύση των αποτελεσμάτων, δεν απορρίπτει εντελώς. Είναι μερικές φορές ακόμη και στο φως τους ότι ανανεώνει τις αναλύσεις του που είναι αφιερωμένες στην άμεση φωτογραφία. Ο ίδιος αξιώνει μάλιστα ότι η προηγμένη τεχνολογία, μέσα από καλύτερες παραγωγές τους, όχι μόνο δεν αποδυναμώνει τη φωτογραφία, αλλά επιταχύνει την ανάγκη, όπως αποδεικνύεται από το αμείωτο ενδιαφέρον που προκαλεί στη νεότερη γενιά. Αντανακλά τους συγγραφείς ή καλλιτέχνες-θεωρητικοί ειδικοί των νέων μέσων ενημέρωσης εξακολουθούν ελάχιστα γνωστό στη Γαλλία, η οποία φαίνεται παράφωνη σχέση με αφελή τεχνολογικό φετιχισμό, όπως ο Fred Ritchin, Geoffrey Batchen, Iroshi Ishii

Για πολλά χρόνια, ο ίδιος καλείται τακτικά ως καλλιτέχνης, κριτικός και καθηγητής στο Διεθνές Κέντρο Φωτογραφίας στη Νέα Υόρκη , στη Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών στο Vevey της Ελβετίας, Hooge voor Schone Kunst Ινστιτούτο της Αμβέρσας , στο Ινστιτούτο Τεχνών, Σχεδιασμού και Τεχνολογίας στο Δουβλίνο, στο Fondazione Marangoni στη Φλωρεντία, στο Πανεπιστήμιο Τέχνης και Σχεδιασμού (Γενεύη) ...





































Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου