αναδυόμενο παράθυρο


Click Like

Powered By Blogger Widgets

Παρασκευή 1 Μαΐου 2015

Rodchenko Aleksander / Ροντσένκο Αλεξάντερ

Aleksander Mikhailovich Rodchenko ( Ρωσικά : Александр Михайлович Родченко , 5 Δεκεμβρίου [ OS 23 Νοεμβρίου] 1891 - 3 Δεκεμβρίου 1956) ήταν ρώσος καλλιτέχνης , γλύπτης , φωτογράφος και γραφίστας . Ήταν ένας από τους ιδρυτές του κονστρουκτιβισμού και του ρωσικού σχεδίου . ήταν παντρεμένος με την καλλιτέχνη Varvara Stepanova .


Ο Ράντσενκο ήταν ένας από τους πιο ευέλικτους κατασκευαστικούς και παραγωγικούς καλλιτέχνες που εμφανίστηκαν μετά τη Ρωσική Επανάσταση . Εργάστηκε ως ζωγράφος και γραφίστας προτού γυρίσει σε φωτομοντάζ και φωτογραφία. Η φωτογραφία του ήταν κοινωνικά αφοσιωμένη, τυπικά καινοτόμος και αντίθετη σε ζωγραφική αισθητική. Ανησυχώντας για την ανάγκη φωτογραφικών σειρών αναλυτικού ντοκιμαντέρ, πυροβόλησε συχνά τους υποκειμένους του από περίεργες γωνίες - συνήθως ψηλά πάνω ή κάτω κάτω - για να σοκάρει τον θεατή και να αναβάλει την αναγνώριση. Έγραψε: "Κάποιος πρέπει να πάρει αρκετά διαφορετικά πλάνα ενός θέματος, από διαφορετικές οπτικές γωνίες και σε διαφορετικές καταστάσεις, σαν να το εξέταζε κανείς στον γύρο και όχι να βλέπει ξανά και ξανά την ίδια οπή κλειδιού".

Ο Rodchenko γεννήθηκε στην Αγία Πετρούπολη σε οικογένεια εργατικής τάξης που μετακόμισε στο Καζάν μετά το θάνατο του πατέρα του το 1909. Έγινε καλλιτέχνης χωρίς να είχε καμία έκθεση στον κόσμο της τέχνης, αντλώντας μεγάλη έμπνευση από περιοδικά τέχνης . Το 1910, ο Rodchenko ξεκίνησε τις σπουδές του κάτω από τον Nicolai Fechin και τον Georgii Medvedev στο Καζάν Art School , όπου συναντήθηκε με τη Βαρβάρα Στεπανόβα , την οποία παντρεύτηκε αργότερα.

Μετά το 1914 συνέχισε την καλλιτεχνική του κατάρτιση στο Ινστιτούτο Stroganov στη Μόσχα , όπου δημιούργησε τα πρώτα αφηρημένα σχέδια του, επηρεασμένα από τον Suprematism του Kazimir Malevich , το 1915. Την επόμενη χρονιά συμμετείχε στην έκθεση "The Store" που διοργάνωσε ο Vladimir Tatlin , η οποία ήταν μια άλλη διαμορφωτική επιρροή.

Το έργο του Rodchenko επηρεάστηκε έντονα από τον κυβισμό και τον φουτουρισμό , καθώς και από τις συνθέσεις του Suprematist του Malevich, οι οποίες παρουσίαζαν γεωμετρικές μορφές που αναπτύχθηκαν σε λευκό φόντο. Ενώ ο Rodchenko ήταν μαθητής του Tatlin's, υπήρξε και βοηθός του, και το ενδιαφέρον για τη διαμόρφωση που χαρακτήρισε την πρόωρη εργασία του Rodchenko εξαφανίστηκε καθώς πειραματίστηκε με τα στοιχεία του σχεδιασμού. Χρησιμοποίησε μια πυξίδα και χάρακα στη δημιουργία των έργων του, με στόχο την εξάλειψη της εκφραστικής βούρτσας.

Ο Ράντσενκο εργάστηκε στο Narkompros και ήταν ένας από τους διοργανωτές του RABIS . Το RABIS δημιουργήθηκε το 1919-1920.

Ο Rodchenko διορίστηκε διευθυντής του γραφείου του Μουσείου και του Ταμείου Προμηθειών από την Μπολσεβίκικη κυβέρνηση το 1920, υπεύθυνος για την αναδιοργάνωση των σχολών τέχνης και των μουσείων. Έγινε γραμματέας της Ένωσης Καλλιτεχνών Μόσχας και ίδρυσε τη Διεύθυνση Καλών Τεχνών του Λαϊκού Επιμελητηρίου Εκπαίδευσης και βοήθησε να ιδρυθεί το Ινστιτούτο Καλλιτεχνικού Πολιτισμού.

Δίδαξε 1920-1930 στο Ανώτερο Τεχνολογικό-Καλλιτεχνική Studios ( VKhUTEMAS / VKhUTEIN), μια οργάνωση Bauhaus με «καρό καριέρα». Διαλύθηκε το 1930.

Το 1921 έγινε μέλος του παραγωγικού ομίλου, με τους Stepanova και Aleksei Gan , που υποστήριζαν την ενσωμάτωση της τέχνης στην καθημερινή ζωή. Εγκατέλειψε τη ζωγραφική για να επικεντρωθεί στο γραφικό σχεδιασμό για αφίσες, βιβλία και ταινίες. Έχει επηρεαστεί βαθιά από τις ιδέες και την πρακτική του σκηνοθέτη Dziga Vertov , με τον οποίο εργάστηκε εντατικά το 1922.

Εντυπωσιασμένος από την φωτομοντάζ των Γερμανών Dadaists , ο Rodchenko ξεκίνησε τα πειράματά του στο μέσο, ​​αρχικά χρησιμοποιώντας εικόνες που βρέθηκαν το 1923, και από το 1924, γυρίζοντας και τις δικές του φωτογραφίες. δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά το φωτομοντάζ του φαίνεται Μαγιακόφσκι ποίημα «s,“Σχετικά με αυτό”, το 1923. Το 1924, Rodchenko παράγεται αυτό που είναι πιθανό τα πιο διάσημα αφίσα του, μια διαφήμιση για την Lengiz Εκδοτικός Οίκος μερικές φορές με τίτλο“Βιβλία”, το οποίο διαθέτει ένα μια νεαρή γυναίκα με ένα χείλος χέρι φωνάζοντας "βιβλόγια σε όλους τους κλάδους της γνώσης", τυπωμένα στη μοντερνιστική τυπογραφία.

Από το 1923 έως το 1928 ο Ράντσενκο συνεργάστηκε στενά με τον Μαιακόφσκι (από τον οποίο πήρε πολλά πορτρέτα) σχετικά με το σχεδιασμό και τη διάταξη των LEF και Novy LEF , των εκδόσεων των καλλιτεχνικών καλλιτεχνών. Πολλές από τις φωτογραφίες του εμφανίστηκαν ή χρησιμοποιήθηκαν ως εξώφυλλα για αυτά τα περιοδικά. Οι εικόνες του εξάλειψαν περιττές λεπτομέρειες, τόνισαν τη δυναμική διαγώνια σύνθεση και ασχολήθηκαν με την τοποθέτηση και την κίνηση αντικειμένων στο διάστημα. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ο ίδιος και η Στεπάνοβα έκαναν τις γνωστές ζωγραφισμένες πλάκες του κτιρίου Mosselprom στη Μόσχα. Η κόρη τους, η Βαρβάρα Ροντσένκο , γεννήθηκε το 1925.

Σε όλη τη δεκαετία του 1920, το έργο του Rodchenko ήταν πολύ αφηρημένο. Στη δεκαετία του 1930, με τις μεταβαλλόμενες κατευθυντήριες γραμμές του Κόμματος που διέπουν την καλλιτεχνική πρακτική, επικεντρώθηκε στην αθλητική φωτογραφία και εικόνες παρελάσεων και άλλων χορογραφημένων κινημάτων.

Ο Rodchenko προσχώρησε στην ομάδα των καλλιτεχνών του Οκτωβρίου το 1928, αλλά απελάθηκε τρία χρόνια αργότερα, κατηγορούμενος για « φορμαλισμό ». Επέστρεψε στη ζωγραφική στα τέλη της δεκαετίας του 1930, σταμάτησε να φωτογράφει το 1942 και παράγει αφηρημένα εξπρεσιονιστικά έργα στη δεκαετία του 1940. Συνέχισε να διοργανώνει εκθέσεις φωτογραφίας για την κυβέρνηση κατά τη διάρκεια αυτών των ετών. Πέθανε στη Μόσχα το 1956. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου