αναδυόμενο παράθυρο


Click Like

Powered By Blogger Widgets

Παρασκευή 1 Μαΐου 2015

Adams Ansel / Άνταμς Άνσελ

Ο Άνσελ Άνταμς γεννήθηκε την 20η Φεβρουαρίου του 1920 στο Σαν Φρανσίσκο της Καλιφόρνια.


Ο Άνταμς συν τω χρόνω κατέστη ο σπουδαίος φωτογράφος της αμερικανικής δύσης, ειδικά της κοιλάδας Yosemite (εθνικό πάρκο). Με όπλο την δουλειά του αγωνίστηκε για την διατήρηση της άγριας φύσης. 
Οι εξαιρετικές, μουσειακές, ασπρόμαυρες φωτογραφίες του έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην ανάδειξη της φωτογραφίας ως μιάς εκ των καλών τεχνών.
Απεβίωσε στο Μόντερεϋ της Καλιφόρνια το 1984.

"Όταν οι λέξεις γίνονται ασαφείς, θα σταθώ με τις φωτογραφίες. 
Όταν οι εικόνες γίνονται ανεπαρκείς, είμαι ικανοποιημένος με τη σιωπή." Ανσελ Άνταμς

Η οικογένειά του Άνσελ Άνταμς ήρθε στην Καλιφόρνια από τη Νέα Αγγλία, όπου είχαν μεταναστεύσει από την Ιρλανδία στις αρχές του 1700. Ο παππούς του ίδρυσε μια ευημερούσα επιχείρηση ξυλείας, την οποία ο πατέρας Adams τελικά κληρονόμησε. Αργότερα ο Άνσελ Άνταμς θα καταδικάσει ότι τη βιομηχανία αυτή για την εξάντληση των δασών "redwood".

Ως νεαρό παιδί, ο Adams είχε τραυματιστεί από το σεισμό του Σαν Φρανσίσκο του 1906, όταν ένας μετασεισμός τον έριξε σε έναν τοίχο του κήπου. Η σπασμένη μύτη -σημα΄δι εκείνου του τραυματισμού- του δεν διορθώθηκε σωστά, παραμένοντας στραβή για το υπόλοιπο της ζωής του.

Ο Άνσελ Άνταμς ήταν ένα υπερκινητικό και ασθενικό παιδί με λίγους φίλους. Βίωσε άσχημη απόρριψη από διάφορα σχολεία για κακή συμπεριφορά, και τελικά μορφώθηκε από ιδιωτικούς δασκάλους και τα μέλη της οικογένειάς του, από την ηλικία των 12 ετών.

Ό Άνσελ Άνταμς ήταν αυτοδίδακτος μουσικός και καλός πιανίστας. Η μουσική υπήρξε το πρώτο μεγάλο πάθος του. Το 1916, μετά από ένα ταξίδι στο Yosemite National Park, άρχισε να πειραματίζεται με τη φωτογραφία. Έμαθε τεχνικές σκοτεινού θαλάμου διαβάζοντας περιοδικά φωτογραφίας, συμμετέχοντας σε φωτογραφικούς συλλόγους και παρακολουθώντας εκθέσεις. Δημιούργησε και άρχισε να πωλεί τις πρώτες του φωτογραφίες στο Studio Best στο Yosemite Valley.

Το 1928, παντρεύτηκε την Βιρτζίνια Μπεστ, η κόρη του ιδιοκτήτη του Best Studio. Η Βιρτζίνια κληρονόμησε το στούντιο από τον πατέρα της μετά τον θάνατό του το 1935, και οι Adams συνέχισε να το λειτουργεί μέχρι το 1971. Η επιχείρηση, γνωστή σήμερα ως το Ansel Adams Gallery, παραμένει στην οικογένεια.

Καριέρα

Η επαγγελματική εξέλιξη του Άνσελ Άνταμς ξεκίνησε μετά την δημοσίευση του πρώτου του χαρτοφυλακίου (portfolio) του "Parmelian Prints of the High Sierras" η οποία περιελάμβανε την διάσημη εικόνα του" Monolith, το πρόσωπο του Half Dome. " Το χαρτοφυλάκιο αυτό ήταν μια επιτυχία, που οδηγεί σε μια σειρά από εμπορικές συναλλαγές.

Μεταξύ 1929 και 1942, το έργο και τη φήμη του Άνσελ Άνταμς άρχιζουν να αναπτύσονται. Ο ίδιος επεκτείνει το θεματολόγιό του, με έμφαση στα λεπτομερή κοντινά πλάνα, καθώς και μεγάλες μορφές, από βουνά ή και εργοστάσια. Εργάζεται και στο Νέο Μεξικό με καλλιτέχνες όπως ο Alfred Stieglitz, η Γεωργία O'Keeffe και ο Paul Strand.Αρχίζει να δημοσιεύει δοκίμια και εκπαιδευτικά βιβλία για τη φωτογραφία.

Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ο Adams επηρρέασε φωτογράφους όπως την Dorothea Lange και τον Walker Evans και τους έπεισε να δεσμευτούν μαζί του για την κοινωνική και πολιτική αλλαγή μέσω της τέχνης. Ύψιστης σημασίας για τον ίδιο ήταν η προστασία των ζωνών άγριας φύσης, συμπεριλαμβανομένου και του Yosemite. Μετά τον αποκλεισμό του ιαπωνικού λαού κατά τη διάρκεια του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου, ο Adams φωτογράφησε την ζωή μέσα στα στρατόπεδα καταδεικνύοντας την αδικία του πολέμου.

Η μοναδική του τεχνική την οποία διετύπωσε, εφηύρε και ανέπτυξε επηρεάζοντας μέχρι σήμερα την παγκόσμια φωτογραφική βιομηχανία (με την οποία ήταν σε πόλεμο και μάχες για όλη του τη ζωή) του επέτρεπε να παράγει χιλιάδες αντίτυπα τέλειας ποιότητας από ένα καλό αρνητικό.

Ο λόγος για τον οποίο ανέπτυξε το Ζωνικό Σύστημα, ήταν ακριβώς αυτός. Να δημιουργήσει το τέλειο αρνητικό, ώστε κατόπιν να είναι σε θέση να παραγάγει χιλιάδες αντίτυπα της ίδιας εικόνας και να τα τα πωλεί.

Monolith, το πρόσωπο του Half Dome
http://www.drowlord.com/art/favoriteArtists/ansel_adams/full_size/02_monolith.jpg

Εβδομάδες πριν από την επίθεση στο Περλ Χάρμπορ το 1941, Adams τράβηξε την ανατολή της σελήνης πάνω από ένα μικρό νεκροταφείο ενός χωριού στο Μεξικό. Ο ίδιος στο βιβλίο του "The Negative" περιγράφει ότι είδε την σκηνή καθώς γύριζε από μια κοπιαστική μέρα Ο καπνός από μια μακρινή φωτιά είχε δημιουργήσει ένα απόκοσμο σκηνικό το οποίο όμως εξαφανιζόταν πολύ γρήγορα. Αναγκάστηκε να δράσει εξαιρετικά γρήγορα και χρησιμοποιώντας τις βαθειές του γνώσεις υπολόγισε τόσο την έκθεση όσο και την τοποθέτηση στο ζωνικό σύστημα απ έξω, χωρίς να προλάβει να κάνει υπολογισμούς και μετρήσεις. Η εικόνα αυτή πουλήθηκε σε παραπάνω από 1000 μοναδικά αντίτυπα επί 4 δεκαετίες βοηθώντας τον σημαντικά να αποκτήσει μια οικονομική σταθερότητα.

Moonrise, Hernandez, New Mexico http://nikosono.files.wordpress.com/2010/07/ansel-adams-moonrise-hernandez-new-mexico1941.jpg

Από τη δεκαετία του 1960, η εκτίμηση της φωτογραφίας ως μιας μορφής τέχνης είχε επεκταθεί μέχρι του σημείου που οι εικόνες του Adams παρουσιάστηκαν σε μεγάλες γκαλερί και μουσεία. Το 1974, το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης φιλοξένησε μια αναδρομική του έκθεση. Ο Adams πέρασε ένα μεγάλο μέρος της δεκαετίας του 1970 στην εκτύπωση αρνητικών, ώστε να ικανοποιηθεί η ζήτηση για τα έργα του. Χάθηκε από καρδιακή προσβολή στο Μοντερέι, Καλιφόρνια, στην ηλικία των 82.

Κείμενο Λευτέρης Μιαούλης, βιογραφικά στοιχεία του Άνσελ Άνταμς: http://www.biography.com/people/ansel-adams-9175697?page=1

Ο Άνταμς πέρασε μεγάλο μέρος της ζωής του ταξιδεύοντας μέσα σε ένα αυτοκίνητο ερείπιο, το οποίο είχε μετατρέψει σε πλατφόρμα φωτογράφισης.

ο Άνσελ Άνταμς την εποχή της ακμής του με μια 4Χ5'' folding View Camera.








































Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου